Виховання дітей

Як розвивати дітей від народження до півроку: ефективні ігри для раннього розвитку, сенсорні активності та вправи для зміцнення зв’язку з малюком

Ім’я малюка

Покладіть дитину на спину і повторюйте слова: «Де (ім’я дитини)? Де (ім’я дитини)? Ось він я! Ось він я! (Допоможіть малюкові показати на себе). Як справи сьогодні? Добре, дякую! Праву ручку підніми (розумієте праву руку дитини). Ліву ручку підніми (піднімаєте ліву руку дитини). І так по колу, поки не набридне.

Я тебе люблю

Покладіть дитину перед собою або на руки. Промовляйте слова:

Ай-лю-лю. Ай-лю-лю.

От як я тебе люблю!

Я (покажіть на себе)

Тебе (покажіть на дитину)

Люблю (потормошите малюка)

Вранці я тебе люблю.

Вдень та увечері люблю.

Навіть вночі, коли сплю.

Все одно тебе люблю.

Ку-ку!

Одна з найкращих ігор для сенсорної інтеграції.

Закривайте обличчя долонями або ховайтеся за ніжки малюка, тримаючи їх піднятими.

Розслаблення

Малюка краще не тримати довго на спині на рівній поверхні. Бажано підкласти під коліна, руки, шию невеликий валик з рушника або ковдри. Можна просто скрутити валиком великий рушник і покласти дитину в овал з цього валика, як в гніздо.

Також бажано просто погладжувати ручки, ніжки, живіт і спину, наспівуючи приємні мелодії типу колискових.

Вчимося тримати голову

Коли дитина лежить на животі, залучіть його увагу природним чином. Як тільки побачили, що малюк відреагував, продовжуйте його веселити, поки вам обом не набридне. Для цього можна використовувати будь-які вірші, смішні інтонації, дзвеніти дзвіночками, і, головне-посміхатися.

Потішки

Вивчіть дві-три потішки, бажано з рухами, і повторюйте в різний час і в різних місцях. Повторення відіграє величезну роль у розвитку малюків.

Тексти потішок були в одній з минулих статей –

Книжки

Тут важливі ритм мовлення, словниковий запас і відчуття малюка. Візьміть будь-яку дитячу книгу, можна тактильну, і читайте дитині вголос. Показуючи і називаючи всі предмети на картинках.

Вчимося захоплювати і спиратися

Коли малюк лежить на животі, пропонуйте йому різні для захоплення предмети, в тому числі, палички, дитячі лопати, шумівки, тобто предмети з довгою ручкою. Можна прив’язати до них дзвіночки.

Ватні кульки

Гра для 2 міс, коли дитина ще не бере предмети в рот. Покладіть в долоньку грудку вати, стежте за реакцією дитини. Швидше за все, йому буде приємно. За допомогою вправи розширюємо спектр тактильних відчуттів.

Подивися! Поторкай! Спробуй!

Швидше за все, дитина буде пробувати всі предмети «на зуб», тому стежте за їх чистотою.

  1. Візьміть кілька цікавих для дитини предметів, які він зможе досліджувати. Увага: не залишайте дитину з цими предметами без нагляду!
  2. Коли дитина буде брати кожний з предметів, називайте і описати його.
  3. гадуйте такі характеристики предмета, як колір, текстура, призначення і будь-які інші, які прийдуть вам в голову.
  4. Називаючи і описуючи кожен предмет, ви збагачуєте досвід дитини, а також сприяєте його мовного розвитку.

Що потрібно: Об’єкти для вивчення, наприклад гладкі дерев’яні білизняні прищіпки (без пружини), різнокольорові гумки для волосся, брязкальця, пластмасові ложки, товстий шматок гуми (20-30 см завдовжки) і т. д.

Пастушок

Потешка, формує позитивне ставлення до сну. Підходить для ритуалу.

Якщо малюкові дійсно пора спати, можете накрити ковдрою, а потім підкреслити слово «спить», приклавши руки до щоки.

Пастушок, пастушок,

Подуди-ка у свій ріжок.

Он овечка на лужке.

Он корівка далеко.

Ну а де ж малишок,

Наш веселий пастушок?

А під ожередом він лежить (Накрийте дитину ковдрочкою). І, згорнувшись, міцно спить. (Покажіть, як ви спите, притиснувши складені долоні до щоки)

Підтягни предмет

  1. Прив’яжіть мотузку, тасьму або шматок товстої пряжі до обраного вами предмету.
  2. Покладіть мотузку і предмет на стіл перед дитиною. Тримаючи один кінець мотузки, дайте дитині впустити предмет так, щоб він зник з поля його зору.
  3. Разом з дитиною потягніть за мотузочку. Він з задоволенням буде разом з вами повертати собі «втрачений» предмет.

Веселі пальчики

Використовуйте для цієї гри стару рукавичку. Після заняття виперіть її, щоб потім знову використовувати.

Що потрібно робити:

  1. Одягніть на одну руку рукавичку.
  2. Нанесіть на кожен палець різні ароматизатори. Наприклад, лимонний сік, кава, мускатний горіх, улюблені парфуми (бризніть у повітря)
  3. Тримаючи руку на безпечній відстані від особи дитини, злегка помахайте по черзі кожним пальцем, щоб він міг вловити запах.
  4. Після того як він понюхає всі пальці, знову помахайте перед ним тими, що йому найбільше сподобалися. Обов’язково стежте за тим, щоб ті джерела запахів, які ви вибрали, не містили токсичних речовин і не представляли загрози для дитини.

На слух і на дотик

  1. Наповніть кілька пакетів різними сипучими продуктами. Наприклад, сіль, цукор, рис, квасоля сушена, кукурудзяна крупа, хлібні крихти, овес або інші сухі крупи.
  2. Покладіть кожен пакет у ще один пакет.
  3. Міцно заклейте їх скотчем. Увага: ніколи не залишайте дитину з пластиковими пакетами без нагляду.
  4. Разом стискайте пакети і слухайте виходять звуки.

Імітація

Навчання імітації – важливий елемент соціального розвитку, і відповідати на звуки такими ж звуками – чудовий спосіб оволодіти цим навиком. Коли ваша дитина щось «говорить», повторіть ті ж самі звуки.

Що потрібно робити:

  1. Зручно сядьте разом з дитиною, наприклад, на ліжко або в улюблене крісло. Він може сидіти у вас на колінах або просто поруч з вами, головне – підтримувати зоровий контакт.
  2. Коли ваш малюк видасть який-небудь звук, повторіть його.
  3. Самі видайте які-небудь звуки, схожі на ті, що ви чуєте від дитини, і почекайте його реакції. Можете поплескати в долоні. Загалом, робіть все, що здається вам природним, а потім повторюйте все, що виголосить малюк.

Коли він вимовляє якийсь чіткий склад, повторіть його, а потім вимовте яке-небудь просте слово, що містить ці звуки». Наприклад, на склад «бе», ви можете відповісти: «берізка, білочка», або «бе-бе, біла овечка».

Вгору, вгору і колом

Ви можете грати в цю веселу гру, лежачи на ліжку, сидячи в кріслі або стоячи. Що потрібно робити:

  1. Підтримуючи постійний зоровий контакт з дитиною, почніть акуратно переміщати його в різних напрямках: вгору, вниз, по колу. Ніжно підкидайте його на колінах.
  2. Обов’язково міцно тримайте дитину. Якщо ви відпустіть його навіть на кілька секунд, це може бути для нього небезпечно.
  3. Робіть все, що здається вам природним і доставляє вам радість обом.